Ζούμε το θέατρο του παραλόγου. Οταν η αλήθεια δεν ταιριάζει με τα "θέλω" του Δημάρχου, τόσο χειρότερα γι αυτήν!
- Ο Δήμαρχος αντιλαμβάνεται ότι η Διεύθυνση Μελετών του Δήμου, δεν συμφωνεί με την διπλή κυκλοφορία. Πως επιμένει στη διατήρηση της μονοδρόμησης.
- Η Διεύθυνση Μελετών (ΔΜ) αντιλαμβάνεται πως μειώνεται ο δημόσιος χώρος διαθέσιμος για πεζούς, ποδηλάτες, τραπεζοκαθίσματα, και πως θα αυξηθεί η όχληση λόγω μεγαλύτερου φόρτου κυκλοφορίας στον παραλιακό.
- Το ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου (1.30), είναι κάτω από το ελάχιστο όριο των προδιαγραφών. Κάτι που δεν είναι επιτρεπτό και κάθε τέτοια έγκριση είναι αντίθετη προς τους κανόνες και επηρεάζει την ασφάλεια των πεζών.
- Αυτό που αποδέχεται η ΔΜ είναι ότι η πεζοδρόμηση του κέντρου, μειώνει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Και εφαρμόζεται την περίοδο που υπάρχει έντονος τουρισμός. Αρα, η πεζοδρόμηση ακυρώνει το επιχείρημα της Παλαιολόγου.
- η ΔΜ εκ του αποκλεισμού, δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη για την ανάπλαση του παραλιακού. Είναι ένα στοιχείο που δείχνει πόσο μακροπρόθεσμη είναι αυτή η προοπτική, αν ποτέ προχωρήσει, και πόσο θα διαρκέσουν τα "προσωρινά" μέτρα, όπως τα φανάρια.
- Μόνο για το Master Plan, η ΔΜ δηλώνει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 5 χρόνια. Δηλαδή, μαζί με την όλη εξέλιξη, 8-10 χρόνια τα έχουμε στο τσεπάκι μας. Καμία προσωρινότητα στην απόλυτη ταλαιπωρία λόγω φαναριών.
Επιμένει επίσης στην ανάγκη για διεύρυνση ή επιμήκυνση, προκειμένου να διασφαλιστεί εξ αρχής ο αναγκαίος χώρος για την κίνηση πεζών, κλπ. Δηλαδή η ΔΜ με εύσχημο τρόπο αντιτίθεται στον τρόπο που ο Δήμαρχος θέλει να υλοποιήσει τις κυκλοφοριακές αλλαγές, θεωρώντας αναγκαίο να τηρηθούν τα ελάχιστα όρια που προβλέπει η νομοθεσία. - Η ΔΜ επανέρχεται και επισημαίνει ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού δεν επαρκούν, εκφράζοντας την απορία, και προφανώς διαφωνώντας με την πρόταση, για το πως θα εξυπηρετηθεί η κίνηση των πεζών μετά το ξήλωμα των πεζοδρομίων.
Και όχι μόνο υπάρχει θέμα με τα πεζοδρομία, αλλά και με τα οχήματα, που δεν χωράνε για διπλή κυκλοφορία και πρέπει να μπουν φανάρια, δηλαδή, να γίνεται εκ περιτροπής η κίνηση. Δηλαδή, σε ένα τμήμα η κυκλοφορία θα μονοδρομείται εναλλάξ! - Μπαίνουν ερωτήματα ακόμα και από την ΔΜ, που φαίνεται "τραβά τα μαλλιά της" με όσα ο Δήμαρχος θέλει να κάνει στον παραλιακό.
Επιμένει να τονίζει την ανεπάρκεια των πεζοδρομίων. Επιμένει να μην αλλάξουν τα πεζοδρόμια μέχρι να γίνει η ανάπλαση που έχει στο μυαλό του (και μόνο) ο Μενεγάκης.
Και τέλος, η ΔΜ επισημαίνει ότι αυτό που πάει να γίνει είναι αντίθετο στις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Συμπερασματικά, η λογική Μενεγάκη προκαλεί ζητήματα.
- Σύγκρουση πολιτικής και τεχνικών δεδομένων: Ο Δήμαρχος επιμένει σε μια λύση που δεν στηρίζεται σε τεχνικά δεδομένα, ενώ η Διεύθυνση Μελετών τεκμηριωμένα αντιδρά.
- Ασφάλεια και κανονισμοί σε κίνδυνο: Η μείωση πλάτους πεζοδρομίων και η ανάγκη για φανάρια, οδηγούνται από επιλογές που αντιβαίνουν στις προδιαγραφές και θέτουν σε αμφισβήτηση την ασφάλεια πεζών και οδηγών.
- Προσωρινό που γίνεται μόνιμο: Τα προσωρινά μέτρα τείνουν να παγιωθούν για πολλά χρόνια, αφού το Master Plan και η ανάπλαση μετατίθενται χρονικά σε ορίζοντα δεκαετίας.
- Απώλεια δημόσιου χώρου: Η επιλογή της διπλής κυκλοφορίας συρρικνώνει τον χώρο για βιώσιμες μορφές μετακίνησης (πεζοί, ποδήλατα), στραγγαλίζει την επιχειρηματικότητα, και ενισχύει την κυριαρχία του αυτοκινήτου, προκειμένου να εξυπηρετήσει συμφέροντα.
- Απαξίωση της περιουσίας: Οι παρόδιοι θα δουν την αξία της περιουσίας τους να μειώνεται από την υποβάθμιση. Αντί η ανάπλαση να είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερα προβλήματα και ζημιά για ιδιοκτήτες και επιχειρηματίες.
- Αντίθεση στη βιώσιμη κινητικότητα: Η κατεύθυνση που δίνεται έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.
Η
επιλογή της διπλής κυκλοφορίας στον παραλιακό είναι όχι μόνο
λανθασμένη, αλλά και εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα εις βάρος της
πόλης και των κατοίκων της.
Η μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων κάτω από τα ελάχιστα όρια, η ανάγκη για εκ περιτροπής κυκλοφορία με φανάρια και η συρρίκνωση του δημόσιου χώρου συνιστούν ευθεία παραβίαση προδιαγραφών και σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια.
Μια τέτοια επιλογή δεν έχει καμία σχέση με βιώσιμη κινητικότητα, αλλά οδηγεί σε μόνιμη υποβάθμιση και απαξίωση της περιοχής.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι δημοτικοί σύμβουλοι, ακόμη και της πλειοψηφίας, οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντιταχθούν σε προθέσεις που παραβιάζουν τον νόμο και το δημόσιο συμφέρον.
Δυστυχώς, ο Δήμαρχος έχει υποβιβάσει τους δημοτικούς του συμβούλους σε άβουλες μαριονέτες.
Αντί να υπερασπίζονται τον νόμο και το δημόσιο συμφέρον, σιωπούν και καλύπτουν επιλογές που όχι μόνο είνια λανθασμένες, αλλά και παράνομες.
Η μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων κάτω από τα ελάχιστα όρια, η ανάγκη για εκ περιτροπής κυκλοφορία με φανάρια και η συρρίκνωση του δημόσιου χώρου συνιστούν ευθεία παραβίαση προδιαγραφών και σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια.
Μια τέτοια επιλογή δεν έχει καμία σχέση με βιώσιμη κινητικότητα, αλλά οδηγεί σε μόνιμη υποβάθμιση και απαξίωση της περιοχής.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι δημοτικοί σύμβουλοι, ακόμη και της πλειοψηφίας, οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντιταχθούν σε προθέσεις που παραβιάζουν τον νόμο και το δημόσιο συμφέρον.
Δυστυχώς, ο Δήμαρχος έχει υποβιβάσει τους δημοτικούς του συμβούλους σε άβουλες μαριονέτες.
Αντί να υπερασπίζονται τον νόμο και το δημόσιο συμφέρον, σιωπούν και καλύπτουν επιλογές που όχι μόνο είνια λανθασμένες, αλλά και παράνομες.